معرفی کرونا رندر

کرونا رندر یک موتور جدید رندرینگ است که از سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرده است. جالب است که بدانید که هنوز این موتور در نسخه بتا بوده اما آنچنان کیفیت و قدرتی دارد که حتما شما را متعجب خواهد کرد.

کار کردن با Corona Renderer بسیار ساده است و سرعت و کیفیت بسیار خوبی دارد و این سه ویژگی بسیار مهم برای این پلاگین است.کرونا برای کاربرانی که پردازنده ضعیفی دارند و کاربرانی که  به دنبال کیفیت عالی در کمترین زمان هستند بهترین گزینه است.

کرونا  رندر، یکی از موتورهای رندر قدرتمند سی پی یو بیس (رندر بر پایه سی پی یو)  و فیزیکال بیس (شبیه سازی نور بر پایه محیط واقعی) میباشدکه در سال ۲۰۰۹ به جمع موتور های رندر پیوست. کرونا از متریال ها ، نور هاو دوربین های  تری دی مکس پشتیبانی میکند و یک موتور  Biased و Unbiased است و در حال حاضر برای نرم افزار های تری دی استودیو مکس ، نرم افزار مایا و نرم افزار سینما فوردی و نرم افزار بلندر قابل استفاده است.با استفاده از اسکریپت corona converter می توانید نورها و متریال های وی ری ، منتال ری و .. را به متریالها و نورهای سازگار با کرونا تبدیل کنید.

جالب است بدانید که خبری از تنظیمات پیچیده وی ری و منتال ری و ... نخواهد بود. تنظیمات مربوط به  هر صحنه آنقدر ساده است که هر کسی حتی با اطلاعات ناچیز میتواند از آن استفاده کند. در قبال آن، کیفیتی که بدست خواهد آورد نیز خیره کننده خواهد بود.در مورد نور در کرونا باید بگویم که بجز پشتیبانی از نورهای تری دی مکس کلا سه منبع نوری در اختیار خواهید داشت وکار با نورها بسیار ساده بوده و تنظیمات آن بدور از هرگونه پیچیدگی طراحی شده است. استفاده از متریال های ساده و محدود باعث شده است که کار با آن برای شما آسان تر شود.

کرونا نیز با وجود تازه کار بودن نسبت به وی ری ،دارای سرعت رندرگیری بالاتر در حالت آنبایاس ،سادگی لذت بخش اینترفیس برای کاربران در حین انجام کار و هزینه کمتر در خریداری لایسنس را به ارمغان اورده است.کرونا به سرعت در حال پیشرفت است و اخیرا نیز خبر از ادغام شرکت رندرلجیون و  شرکت کی اس گروپ به گوش می رسد و اصلا بعید نیست در آینده ای نزدیک با رفع کمبود های فعلی و  پشتیبانی از جی پی یو بتواند برنده این رقابت باشد و تبدیل به پادشاه جدید این صنعت گردد.

این موتور رندردر حال حاضر برای برخی از برنامه ها قابل استفاده است که از جمله این برنامه ها میتوان به 3D Max ، Cinema 4D ، Blender ، Sketch Up  اشاره کرد.