معرفی لنز هوشمند ROG

ترجمه و تفسیر توسط مجموعه پی سی تک

نخستین لنز چشمی در دنیا

دیگه نیازی به سنسورهای چشم جداگانه نیست !

فقط با گذاشتن این لنز کوچک داخل چشم، مستقیم وارد بازی بشید. لنز هوشمند ROG ، بصورت خودکار خط نگاه، زاویه دید و حتی حرکت سر فرد رو تشخیص داده و گیمر رو به جای شخصیت داخل بازی قرار میده.

این یعنی شما کسی نیستید که از پشت دستگاه شخصیت بازی رو کنترل میکنه، بلکه شما خودِ شخصیت داخل بازی هستید



آیا ROG Smart Lens  همان واقعیت مجازی (VR) است ؟

شاید با خواندن مطالب بالا این سوال برای پیش اومده باشه که تفاوت بین ROG Smart Lens   با VRچیست ؟

میتوان گفت یکی از شباهت های این لنز با دستگاه واقعیت مجازی در این است که شمارو وارد محیط بازی میکنه بصورتی که شما میتوانید محیط بازی رو از نزدیک حس کنید یا حتی اگرهدفون 7.1 کاناله داشته باشید ، میتوان صدای محیط بازی رو بصورت سه بعدی شنید.

لنز هوشمند ROG از اونجایی حیرت آور میشه که بجای زدن دکمه های کیبوردتان با حرکت دادن قرنیه چشم ، تنظیماتی که بهشون نیاز داریم رو در بازی اعمال کنیم !

همچنین میتونید با چشم هاتون برای هریک از گزینه های داخل منوی تنظیمات یک میانبر یا به اصطلاح Shortcut مشخص کنید ; برای مثال ، برای سیستم تعیین میکنیم "اگر چشم سمت چپ رو بستم به تنظیمات برو" یا "اگر دوبار چشمک زدم صدارو برام کم کن".


فیلتر رنگ آبی ؟

یکی از معضلات گیمرها، اینه که بعد از چند ساعت نشستن پشت سیستم و نگاه کردن مستقیم به صفحه مانیتوراون هم در تاریکی، چشم گیمر به دلیل وجود گستره ای از نور های آبی و زیرمجموعه های اون خسته میشن که این امر میتونه در دراز مدت باعث آسیب به چشم و بالا رفتن نمره آنها شود.


اینجاس که شرکت ایسوس (Asus) قابلیت فیلتر رنگ آبی رو در اسمارت لنز خودش قرار میده که گیمر بتونه به سلیقه خودش این ویژگی رو فعال یا غیر فعال کنه .

البته ناگفته نمونه که این قابلیت در بسیاری از مانیتورهای امروزی به ویژه مانیتورهای شرکت ASUS هم وجود داره.


رنگ چشماتو عوض کن!

شاید تابحال Aura Sync به گوش شما خورده باشه یا احتمالا این کلمه رو بر روی کارتن سخت افزار سیستم خودتون دیده باشید.

اگر این علامت رو بر روی کارتن قطعات خود دارید، این به این معناست که شما میتونید با برنامه Armoury Crate ، نورپردازی قطعاتی که از Aura Sync پشتیبانی میکنند رو باهم هماهنگ کنید و رنگ های قطعات رو هم زمان تغییردهید.


نکته طلایی ماجرا اینجاست که لنز هوشمند ROG نیز دارای قابلیت Aura Sync میباشد و این به این معناست که میتوان به راحتی و با زدن چند کلیک و یا حتی چند چشمک، رنگ چشمتون رو عوض کنید و یا حتی دمو های مختلف تغییر رنگ رو بر روی چشم خودتون اعمال کنید.

(این نورپردازی رنگ دید رو تغییر نمیده و فقط رنگ عنبیه چشم رو عوض خواهد کرد)


نیاز یک گیمر چیست ؟

نخستین گامی که یک فرد باید برداره تا تبدیل به یک گیمر بشه، خرید یک سیستم گیمینگه ;اما بعد از اینکه گام اول برداشته شد پای نیازهای دیگر هم به وسط میاید که یکی از آنها دسترس آسان به یک سری از قابلیت هاست.


به عنوان یک گیمر، میتونم بگم اگر زمانی بخوام میزان فریم ریت بازی ها یا دمای CPU رو ببینم، خیلی برام سخته که از بازی خارج بشم و چندین و چند برنامه رو برای رسیدن به این اطلاعات باز کنم و دوباره وارد بازی بشم.

اما شرکت ایسوس که یک گام از ما جلوتر بوده و این موضوع رو به سرعت فهمیده. به خاطر همین هست که این شرکت برنامه ویژه ای برای لنز هوشمند خودش یعنی ROG Smart Lens  طراحی کرده که این برنامه در حین بازی، تنها با زدن چند چشمک ساده باز شده و تمام اطلاعاتی رو که یک گیمر نیاز داره رو بهش اطلاع رسانی میکنه.اطلاعاتی مثل دمای قطعات، سرعت و فرکانس، میزان شارژ لنز و از همه مهم تر فریم ریت بازی.
همچنین فرد میتونه با حرکت دادن چشم خود، به آسانی روشنایی صفحه، سرعت دور فن ها و حتی رفرش ریت لنز رو تغییر بده.


چشماتو شارژ کن!

لنز هوشمند ROG با یک شارژر "شیشه ای - فلزی" جذاب به بازار عرضه شده که این شارژر در کنار زیبانی منحصر به فردش، دارای قابلیت Fast Charging (شارژ سریع) می باشد.


شارژر این لنز هوشمند دارای مایعی در بخش شیشه ای خود میباشد که با هربار شارژ کردن لنز،یک بار هم لنز رو در خودش شست و شو میده و درست مثل روز اول به صاحبش تحویل میده.

کارکنان بخش ROG شرکت ایسوس یک جمله معروف دارند:

"ما همیشه در پی این هستیم که از محدودیت های انسانی گذر کنیم و تکنولوژیی رو خلق کنیم تا از ما گیمری بهتر بسازه" .

این همان هدفی است که شرکت ایسوس از همان روز بنیانگذاری اش برای خود تعیین کرده بود ، یعنی "در جست و جوی شگفتی ها" .