سیستم مور نیاز تری دی مکس Autodesk 3Ds Max 2024

نرم افزار تری دی مکس Autodesk 3ds Max (معمولاً به عنوان 3Ds Max مخفف می‌شود) یکی از معروف‌ ترین و قدرتمند ترین نرم ‌افزارهای مدل ‌سازی و انیمیشن سه‌بعدی است. این نرم‌افزار توسط شرکت Autodesk توسعه داده شده و در صنعت سه‌بعدی، بازی‌سازی، تجسم معماری، تولید فیلم و انیمیشن، طراحی محصول و صنعت ساختمان بسیار محبوب است. در زیر به برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای Autodesk 3ds Max اشاره می‌کنم :

1. مدل‌سازی 3: 3ds Max به طراحان و هنرمندان سه‌بعدی امکان مدل‌سازی اشیاء و ساختارهای سه‌بعدی را می‌دهد. شما می‌توانید اشیاء مختلف را با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های متنوعی مدل‌سازی کنید.

2. انیمیشن سه‌بعدی : با استفاده از تایم‌لاین و ابزارهای انیمیشن، می‌توانید اشیاء را حرکت دهید و انیمیشن‌های سه‌بعدی با کیفیت بالا ایجاد کنید.

3. تجسم معماری : 3ds Max به معماران و طراحان معماری امکان تجسم ساختمان‌ها و محیط‌های سه‌بعدی را می‌دهد. این ابزار به نمایش دقیق از ساختمان‌ها و پروژه‌های ساختمانی کمک می‌کند.

4. ساخت بازی : با استفاده از 3ds Max، می‌توانید مدل‌ها و انیمیشن‌های مورد نیاز برای بازی‌ها و برنامه‌های واقعیت مجازی ایجاد کنید.

5. تجسم محصول : این نرم‌افزار به طراحان محصول امکان تجسم مدل‌های محصولات و اشیاء طراحی‌شده را می‌دهد، که می‌تواند در فرآیند طراحی و توسعه محصولات مفید باشد.

6. رندرینگ با کیفیت بالا : 3ds Max دارای ابزارها و موتورهای رندرینگ قدرتمندی است که به شما امکان رندرینگ صحنه‌ها و اشیاء با کیفیت و واقع‌گرایی بالا را می‌دهد.

7. ادغام با نرم‌افزارهای دیگر : این نرم‌افزار به خوبی با دیگر نرم‌افزارهای Autodesk مانند AutoCAD، Revit و Maya ادغام می‌شود، که امکان تبادل اطلاعات و کار تیمی را فراهم می‌کند.

در بخش زیر با سیستم مورد نیازی که یک کامپیوتر رندرینگ و طراحی باید برای اجرای اتودسک تری دی مکس 3Ds Max داشته باشد آشنا میشوید.

 

حداقل سیستم مورد نیاز نرم افزار تری دی مکس Autodesk 3Ds Max 2024 :

پردازنده : Intel & AMD multi-core II 64Bit

رم : 4GB ( پیشنهادی 8GB )

کارت گرافیک :

فضای مورد نیاز : 6GB

 

به جرات می توان گفت نرم افزار تری دی مکس 3Ds Max 2024 یکی از بهترین نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی در دنیا می باشد. قابلیت های این نرم افزار بسیار متعدد می باشد که افراد با نصب آن روی سیستم رندرینگ خود ، در صنعت های مختلفی مانند بازی سازی، مدل سازی سه بعدی، انیمیشن سازی و … کاربرد دارد. دانلود تری دی مکس یکی از قدرتمند ترین برنامه های طراحی مدل های سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری می باشد و سالهاست که توسط کمپانی های میانجی متفاوت نظیر Yost , Kinetix و Discreet توسعه یافته و عاقبت دوباره به وسیله توسعه دهنده اصلی خود یعنی Autodesk خریداری شد.

امکانات بسیار گسترده و کارایی به نسبت آسان و هم چنین سازگاری با پلاگین های third-party متعدد از مزایای AUTODESK 3DS MAX هست. نرم افزار تری دی مکس به طور گسترده ای در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، ساخت بازی های کامپیوتری و پیش پردازش جلوه های ویژه استفاده می شود و بزرگترین قابلیتش امکانات خوب مدل سازی است. این نرم افزار هم چنین دارای سیستم آنالیز نور indirect illumination & radiosity سیستم ذره particle system بسیار قدرتمند می باشد که محیطی مناسب برای شبیه سازی تصاویر و صحنه های واقعی برای کاربر ایجاد می کند. زبان برنامه نویسی نرم افزار 3Ds Max با عنوان MAXscript شناخته می شود و قابلیت های برنامه را دوچندان می کند.