سیستم مورد نیاز بازی جی تی ای وی GTA V با دوبله فارسی و مشخصات سیستم پیشرفته آپدیت سال 2023

در مورد بازی پر طرفدار جی تی ای وی خیلی ها این سوال رو دارن که یک کامپیوتر گیمینگ با مشخصات پایین هم میتونه بازی GTA V رو اجرا کنه؟ یا اینکه اگر بخوام سیستم پیشرفته برای اجرای جی تی ای وی بخرم، باید چه مشخصاتی داشته باشه تا بازی رو با کیفیت Ultra اجرا کنم؟ یا اینکه ماد دوبله فارسی رو از کجا میتونم نصب کنم؟ برای به دست آوردن جواب همه این سوالا ت دو دقیقه وقت بزار و این مطلب رو بخون...

زمانی که بازی جی تی ای وی برای اولین بار روی پی سی منتشر شد، این بازی به قدری بهینه و سبک بود که سخت افزار پیشنهادی شرکت سازنده (راک استار)، پردازنده هایی مانند Intel Core 2 Quad Q6600 و AMD Phenom 9850 بود.

با اینکه این پردازنده ها متعلق به سال های 2007 و 2008 بودند اما هنوز هم که هنوز است برای اجرای نسخه پنجم از فرانچایز جی تی ای کافی هستند. حداقل کارت گرافیکی مورد نیاز هم Nvidia GeForce 9800GT با AMD Radeon HD 4870 بود، همچنین حداقل رمی که برای اجرای بازی پیشنهاد میشد 4 گیگابایت بود که بسیاری از سیستم های گیمینگ امروزی، بالاتر از این میزان را دارا هستند.

در صورتی که کامپیوتری با مشخصاتی مشابه یا بالاتر از این موارد دارید مطمئن باشید که دروازه های لوس سانتوس به روی شما باز است.

بازی GTA V در زمان عرضه خود به 72 گیگابایت فضا نیاز داشت اما با گذشت زمان، راک استار آپدیت هایی را برای بخش آنلاین، ارتقای سطح گرافیکی، رفع باگ های موجود، افزودن NPC های بیشتر و افزودن وسایل نقلیه به بازی اضافه کرد که باعث افزایش حجم بازی شد. با این حساب اگر شما بخواهید آخرین نسخه بازی که تا امروز منشتر شده (نسخه 1.67) را دانلود و نصب کنید حداقل به 120 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز خواهید داشت. از آنجایی که بازی حجم بسیار بالایی دارد زمان زیادی برای لود شدن آن نیاز است (زمانی بین 30 تا 40 ثانیه) که برای لود سریعتر پیشنهاد میکنیم بازی را بر روی فضای SSD یا M2 NVMe نصب کنید.

ما درباره ی سیستم حداقلی صحبت کردیم، اما سیستم پیشنهادی چه؟

تمامی شرکت های تولید کننده محصولات دیجیتالی از جمله بازی سازان علاوه سیستم حداقلی، یک سیستم پیشنهادی هم ارائه میکنند که برای بازی «جی تی ای وی» شامل پردازنده Intel Core i5 3470 یاAMD FX8350 ، کارت گرافیک های Nvidia GeForce GTX 660 یا AMD Radeon HD 7870 و 8 گیگابایت رم میباشد.

اما مسئله حائز اهمیت این است که سیستم پیشنهادی از سخت افزارهای قدیمی برخوردار است. به این معنا که ضعیف ترین پردازنده و کارت گرافیک نسل جدید، این بازی را بهتر از سیستم پیشنهادی خود بازی اجرا میکند.

 

سیستم مورد نیاز بازی Grand Theft Auto 5 :

حداقل سیستم

سیستم پیشنهادی متوسط

سیستم پیشنهادی

پردازنده

Intel Core 2 Quad Q6600

AMD Phenom 9850

Intel Core i5 3470

AMD FX8350

Intel Core i7 10700

AMD Ryzen 3600X

رم

4 GB

8 GB

16 GB

کارت گرافیک

Nvidia GeForce 9800GT

AMD Radeon HD 4870

Nvidia GeForce GTX 660

AMD Radeon HD 7870

Nvidia GeForce GTX 1050 Ti

فضای ذخیره سازی

120 GB

120 GB

120 GB (SSD)

سیستم عامل

Windows 7 64bit

Windows 7 64bit

Windows 10 64bit

 

سیستم پیشرفته برای اجرای بازی GTA V ( مشخصات به روز شده سال 2023 برای جی تی ای وی )

پردازنده: Intel Core i5 12400F

رم: 16GB

 کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX3060 12GB

حافظه پر سرعت: 120GB M2 NVMe

مشخصات فوق مناسب برای تنظیمات Ultra  در وضوح تصویر 1080 ) Full HD ) به ویژه بخش Advanced Graphic می باشد که جلوه های بصری بازی را به بالاترین و سنگین ترین حالت ممکن می رساند.

تنظیمات الترا برای جی تی ای وی

بازی GTA V با دوبله فارسی

طبق اخبار و فیلم هایی که به تازگی در اینستاگرام وایرال شده، احتمال اینکه به زودی بتونیم این بازی رو با دوبله فارسی تجربه کنیم زیاد هستش. هشتگ های زیادی نیز با عنوان جی تی ای وی با دوبله فارسی دیده میشه و اینجور که به نظر میاد دوبله بسیار جالبی هم روش گذاشته شده، به عنوان یکی از میلیون ها طرفدار سفت و سخت این بازی، امیدوارم که این مورد حقیقت داشته باشه و بتونم به زودی تجربه ش کنم ...

استریمرهای معروف بازی جی تی ای وی GTA V

معروف ترین استریمرهای این بازی جذاب و محبوب عبارتند از جی تی ای وی احمد رکسا ، جی تی ای وی داش علی ، جی تی ای وی علی ایکس شات ( جی تی ای وی علی ایکس شاد ) که میتونید اونها رو در یوتیوب دنبال کنید. مدنظر داشته باشید که صفحات داخل آپارات معمولا" برای خود این افرد نیست و دیگران ویدئو های یوتیوب اونها رو دانلود میکنند و در آپارات بارگزاری میکنند پس اگر میخواین خودشون رو فالو کنید در یوتیوبشون ساب اسکرایب کنید.